Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2016

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ: ΚΛΑΣΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ


ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΚΙ ΕΝΑ ΚΑΙΡΟ
" ΚΑΛΗΝΥΧΤΑ, Σ ΑΓΑΠΩ"


Μια φορά κι ένα καιρό, στο κάστρο της Μύρινας, ζούσαν δυο μάγισσες(όχι απαραίτητα κακές) μαζί με εικοσιδύο βοηθούς. Μια μέρα λοιπόν αποφάσισαν να ανοίξουν την βαριά πόρτα ενός δωματίου που ήταν γεμάτο παραμύθια. Οι βοηθοί, άλλο που δεν ήθελαν. Διάλεξαν εκείνοι, διάλεξαν και οι μάγισσες και η περιπέτεια άρχισε. Περιπλανήθηκαν στο δωμάτιο αυτό αρκετό καιρό, χωρίς δράκους, αλλά σε ένα ράφι συνάντησαν τον κακό λύκο, σε άλλο το ψέμα, σε άλλο την πονηριά, σε άλλο την περιπέτεια. Κύλησαν οι μέρες, οι εμπειρίες και στο δωμάτιο αυτό  διάβασαν, έπαιξαν, δημιούργησαν.
Και ζήσαν αυτοί καλά και εμείς κάπως έτσι:

Η ΚΟΚΚΙΝΟΣΚΟΥΦΙΤΣΑ 


- Η αναδιήγηση και η υποβολή ερωτήσεων έγινε σε όλα τα παραμύθια.
- Μόνο το όνομα της ηρωίδας γνωρίζουμε στο παραμύθι. Άραγε τι όνομα θα είχε...Ο Λύκος; Η Μαμά; Η γιαγιά; Ο κυνηγός; Τα παιδιά δίνουν τις ιδέες τους και τελικά επικρατούν τα εξής:
Ο Λύκος: Κοκκινοτρίχης ή Μαυρονύχης
Η Μαμά: Δάφνη
Η Γιαγιά: Μάρω
Ο Κυνηγός: Ερμόλαος
- Από το παραμύθι απουσιάζουν οι άνδρες της οικογένειας. Άραγε ποια είναι η τύχη τους;
Ο Παππούς μπορεί να γέρασε  ή να αρρώστησε βαριά και να πέθανε! Μπορεί να χάθηκε στο πυκνό δάσος και να πέθανε γιατί δεν είχε άλλο κουράγιο! Μπορεί να πήγε στο κυνήγι και να χάθηκε!
- Δραματοποίηση του παραμυθιού.






-Σκηνές από το παραμύθι και το παιδί που έπαιζε άκουγε μία πρόταση λεπτομερή στην οποία θα 'πρεπε να βρει την αντίστοιχη εικόνα.


- Το παραμύθι σε εικόνες και γίνεται χρονική εξέλιξη. Κρύβεται μια εικόνα και τα παιδιά προσπαθούν να βρουν τη σκηνή που λείπει.


-Μέμο Κοκκινοσκουφίτσας


-Γνωρίσαμε τα επίθετα, τις λέξεις που στολίζουν τα ουσιαστικά, μέσα από παιχνίδι και "ντύσαμε" με αυτά τους ήρωες του παραμυθιού.


- Με πίνακα αναφοράς χρωμάτων, ντύσαμε και ξεντύσαμε την Κοκκινοσκουφίτσα, φτιάχνοντας σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό κάποιο χρώμα.
-  Και δώσαμε κι άλλα ονόματα στην ηρωίδα με πρώτο συνθετικό το "Κόκκινο"...
Κοκκινοπαλτουδίτσα, Κοκκινομπουφανούλα, Κοκκινοπατούσα Κοκκινοκαρδούλα, Κοκκινομαλλούσα, Κοκκινοπαντοφλένια, Κοκκινοπουπουλένια, Κοκκινομαγουλίτσα, Κοκκινοφτερούλα!


-Και μιας και παίξαμε με τις σύνθετες λέξεις προσπαθήσαμε να θυμηθούμε κι άλλους ήρωες που τα ονόματα τους είναι σύνθετα: Κοντορεβυθούλης, Σταχτομπούτα, Ασχημόπαπο...

- Παίξαμε με συλλαβές και λέξεις, με τον τίτλο του παραμυθιού, έχοντας ως βοηθό έναν πίνακα αναφοράς.


- Μιλώντας για τις πέτρες που έβαλαν στην κοιλιά του λύκου, μιλήσαμε για το ελαφρύ και το βαρύ και γεμίσαμε και εμείς τη κοιλιά του λύκου με βαριά αντικείμενα.

 

- Ακούγοντας το παραμύθι, συζητήσαμε με τα παιδιά το τι πρέπει να αποφεύγουμε και να προσέχουμε , όταν κυκλοφορούμε μόνοι. Οι απαντήσεις καταγράφηκαν και έφτιαξαν τον "δεκάλογο του καλού παιδιού"


-Ο λύκος για να καθυστερήσει την Κοκκινοσκουφίτσα της είπε να μαζέψει λουλούδια για τη γιαγιά της. Αυτό έγινε στο δάσος. Τι φαντάζεστε ότι θα της έλεγε αν αυτό γινόταν στη θάλασσα, στη πόλη, στο χωριό.

- Ο δρόμος από το σπίτι της μαμάς μέχρι το σπίτι της γιαγιάς φτιάχτηκε με οικοδομικό υλικό και χαρτογραφήθηκε από τα παιδιά. Σε εικόνες υπήρχαν τα δύο σπίτια και μονάδα μέτρησης ορίστηκε μία πατούσα. Με αυξομείωση των αποστάσεων υπέθεταν πόσες μονάδες μέτρησης θα χρειαστούν και φυσικά μετά γινόταν επαλήθευση.


     

-Προσαρμόσαμε παιχνίδια κινητικά στο παραμύθι μας και δημιουργήσαμε και άλλα με ανταγωνιστικό στοιχείο που κέντρισαν το ενδιαφέρον των παιδιών.
Παιχνίδι ταχύτητας: «Ποιος θα φτάσει πιο γρήγορα;». Τρία παιδιά με ζάρι Κυνηγός – Λύκος, Κοκκινοσκουφίτσα στη μέση. Ποιος θα φτάσει με το ρίξιμο του ζαριού πιο γρήγορα σε αυτήν.
Ποιος είναι ο Λύκος; Ντύνουμε κάποιο παιδί και φαίνονται μόνο τα μάτια του. Τα παιδιά καλούνται ν’ ανακαλύψουν ποιος είναι.
Παντομίμα συναισθημάτων: Βρίσκουν τη σκηνή του παραμυθιού από τις γκριμάτσες και την κίνηση του παιδιού που κάνει την παντομίμα. Πχ. όταν βλέπουν να τρομάζει και να τρέχει Ποια σκηνή του παραμυθιού θυμίζει;
Θα σωθεί ή θα φαγωθεί η Κοκκινοσκουφίτσα; Ένα παιδί Κοκκινοσκουφίτσα προσπαθεί να φτάσει στο σπίτι της γιαγιάς. Στο δρόμο συναντά διάφορους τύπους που προσπαθούν να την παραπλανήσουν και να στείλουν σε διαφορετική κατεύθυνση ή τη βοηθούν να πάει πιο γρήγορα. Πχ. συναντά μια χελώνα που της λέει να πάει στην αντίθετη κατεύθυνση και η Κοκκινοσκουφίτσα σκέφτεται και πρέπει να μαντέψει αν της λέει την αλήθεια ή όχι. Στο τέρμα της διαδρομής κάθονται σε διάφορα σημεία παιδιά που έχουν στην πλάτη τους μια καρτέλα που μπορεί να γράφει ΠΟΤΑΜΙ- ΔΑΣΟΣ- ΣΠΙΤΙ ΓΙΑΓΙΑΣ. Σκοπός να φτάσει στο σωστό παιδί.
Δρόμος με εμπόδια: Ο δρόμος για το σπίτι της γιαγιάς, δύσκολος και κάθε παιδί έπρεπε να τον περπατήσει για να φτάσει στον τελικό προορισμό του.



- Η Κοκκινοσκουφίτσα εξαφανίστηκε και σκεφτήκαμε να κάνουμε μια αφίσα και να τη κολλήσουμε στην πόρτα της τάξης μας για να κάνουμε γνωστή την εξαφάνιση της και να ζητήσουμε βοήθεια από οποιονδήποτε γνωρίζει κάτι.( η Ελίζα πρότεινε να τηλεφωνήσουμε στο amber alert)

- Χάρτινες κούκλες και παιδιά που κρύφτηκαν πίσω από το τραπέζι και μας ζωντάνεψαν το παραμύθι.


- Κάθε παιδί διάλεξε μια εικόνα από πολλές, με την κεντρική ηρωίδα και συμπλήρωσε το υπόλοιπο του σκηνικού έχοντας βοηθό την φαντασία του. Δηλαδή κάπως έτσι:


- Φύλλα εργασίας που έγιναν πάνω σ' αυτό το παραμύθι:



Κοκκινοπροτεινόμενα φύλλα εργασίας:



           



- Χαρτόνια χρωματιστά, ψαλίδια και κολάζ και η πρώτη μας ηρωίδα μάς αποχαιρέτησε.





Ο ΠΑΠΟΥΤΣΩΜΕΝΟΣ ΓΑΤΟΣ



-Παιχνίδι χρονικής εξέλιξης και το παιδί διάλεξε μια εικόνα, την παρατήρησε και χωρίς μετά να την βλέπει μας έδωσε λεπτομέρειες της εικόνας.


-Το παραμύθι μεταμορφώθηκε σε ποίημα και το παιδί, ακούγοντας κάθε στροφή έπρεπε να βρει την αντίστοιχη εικόνα και να την ταυτίσει.


- Η λέξη "παπουτσωμένος", ως μετοχή δεν χρησιμοποιήθηκε αλλά παίξαμε με τον "αρχηγό" που πάντα μας διατάζει να κάνουμε κάτι, το ρήμα. Βρήκαμε ρήματα, μιμηθήκαμε ότι μας είπαν και μέσα από αυτά βρήκαμε και τις μετοχές. Αυτή η δραστηριότητα δόθηκε ως φύλλο εργασίας.


- Σε φύλλο εργασίας  συμπληρώθηκε ότι λείπει στον ήρωα μας και κομμάτι, κομμάτι συναρμολογήθηκε.


- Ο γίγαντας μεταμορφώθηκε. Τι θα του ζητούσες να γίνει για να τον νικήσεις;


- Πήραμε λέξεις από το παραμύθι και παίξαμε με την ομοιοκαταληξία.


- Τα παιδιά , μετά από όλο αυτό, χωρίστηκαν σε ομάδες των δύο, διάλεξαν μια εικόνα και προσπάθησαν με τις λέξεις αυτές να κάνουν τα δικά τους ποιήματα.




     

                             


- Μιλήσαμε φυσικά για τις μπότες του γάτου μας και αφιερώσαμε λίγο χρόνο για να γνωρίσουμε τα παπούτσια και να παίξουμε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης.


- Μιμηθήκαμε το συγκεκριμένο ζώο και μιλήσαμε για τις συνήθειες του.


-Φορέσαμε μπότες, γίναμε παπουτσωμένοι γάτοι και τρέξαμε γρήγορα στο παλάτι, κάνοντας μια συγκεκριμένη διαδρομή και έχοντας έναν νικητή.


-Σε κάποια γωνιά της τάξης ο γάτος περίμενε κάποιο παιδί να τον φτιάξει και διάφορες μπότες να ταυτιστούν. 


- Παιχνίδια:
- "Ο Γίγαντας μεταμορφώνεται" Κινητικό  Τα παιδιά του λένε: "Γίγαντα μπορείς να μεταμορφωθείς;" Κι απαντά: "Μπορώ, μπορώ, μπορώ! Γίνομαι ....στο λεπτό!" Αν γίνει κάτι που φοβούνται τα παιδιά πχ. λιοντάρι τρέχουν μακριά του, αν γίνει κάτι που μπορούν να αντιμετωπίσουν πχ. ποντίκι απλώνουν τα νύχια απειλητικά.
- Ο Γίγαντας κοιμάται μη μιλάτε…Στα πόδια του γίγαντα υπάρχει ένα σακούλι με φλουριά τα παιδιά προσπαθούν να το κλέψουν χωρίς να το ξυπνήσουν. αν ξυπνήσει ο γίγαντας τους κυνηγά.

Παπουτσωμένα φύλλα εργασίας:

     


    



-Γεια σου πονηρέ γατούλη, μια χαρά τα κατάφερες.




Η ΤΟΣΟΔΟΥΛΑ


-Οι εικόνες της Τοσοδούλας ταξινομήθηκαν σύμφωνα με την εποχή που διαδραματίστηκαν.


- Φυσικά κι εδώ δεν έλειψε η χρονική εξέλιξη, η περιγραφή μιας εικόνας και το κρύψιμο μιας εικόνας. 'Οχι μόνο με παιχνίδι αλλά και με φύλλο εργασίας

 

- Δόθηκε η ηρωίδα και η υπόλοιπη εικόνα συμπληρώθηκε από τη φαντασία του παιδιού.


- Σειρές τριών καρτών και τα παιδιά παρατήρησαν και αποφάσισαν ποια εικόνα πρέπει να φύγει και γιατί.( στη πρώτη σειρά έβγαλαν τον γλάρο γιατί ήταν πουλί, στη δεύτερη τη Χιονάτη γιατί είναι μεγάλη και στην τελευταία την αλήθεια)


- Μικρύναμε και μεγαλώσαμε λέξεις (υποκοριστικά)  που πήραμε από το παραμύθι και οι λέξεις έγιναν ρίμες. Και ένα φύλλο εργασίας μ΄αυτό το μικρό και το μεγάλο.

                                      

- Θέλαμε να τη δούμε χαρούμενη και τη βοηθήσαμε με τα χρώματα που διαλέξαμε(αυτό εξαρτιόταν από τη ζωγραφική του παιδιού που έβαζε στο τέλος το στόμα στη Τοσοδούλα)


- Τους προβληματίσαμε βάζοντας το ερώτημα "Τι θα γινόταν αν..." Πχ. αν δεν έφευγε ποτέ από το σπίτι της πώς θα εξελισσόταν η ζωή της; 

-Παγωμένη Εικόνα: Με μιμητικές κινήσεις τα παιδιά απόδοσαν σκηνές του παραμυθιού. ( η Τοσοδούλα ταΐζει το χελιδόνι, το χελιδόνι την παίρνει στα φτερά του και ο πρίγκιπας ζητά τη Τοσοδούλα σε γάμο)

         

                                                         



 - Παίζουμε το παιχνίδι: "περνά περνά η Τοσοδούλα" κατά το "Περνά περνά η μέλισσα".


- Παίζοντας  και τραγουδώντας το "Μικρό και το Μεγάλο" από τη Λιλιππούπολη  γίναμε μια μεγάλη αγκαλιά...


Τοσοδούλικα προτεινόμενα φύλλα εργασίας:







- Το μικρό χελιδόνι που βοήθησε την ηρωίδα μας.



-Τοσοδούλα, είδες που η περιπέτεια σου τέλειωσε και έζησες εσύ καλά και μεις καλύτερα;




Ο ΠΙΝΟΚΙΟ




-Αν ο Τσεπέτο δεν είχε φτιάξει τον Πινόκιο, πως αλλιώς θα μπορούσε να αντιμετωπίσει την μοναξιά του; 


- Αν γινόμουν Πινόκιο του τώρα, ποιους πειρασμούς θα συναντούσα μέχρι να πάω στο σχολείο;


- Θα ήθελαν για φίλο τους τον Πινόκιο; Αν ναι γιατί; Αν όχι γιατί; Δικαιολογούν την απάντησή τους.

- Προτάσεις που πρέπει να αντιστοιχηθούν με την ανάλογη εικόνα.


- Παιχνίδι γνώσεων βάζοντας τη πρόταση κάτω από τον σωστό Πινόκιο.


- Ασπρόμαυρες εικόνες και κάθε ομάδα την παρατηρεί και πρέπει να βρει τι λείπει από την εικόνα. Οι πόντοι γράφονται και υπάρχει νικήτρια ομάδα.( το σχοινί στη μαριονέτα, το ραβδί της νεράιδας, το σχοινί στη τρίτη εικόνα και στη τελευταία που ήταν η πιο δύσκολη το δάχτυλο του Πινόκιο)


-
- Επιλέγω ένα γράμμα και μέσα από την κοιλιά της φάλαινας βγάζω την εικόνα που αρχίζει από το γράμμα που έτυχα.
Με διάφορα ψάρια η φάλαινα με βοηθά να κάνω προσθέσεις και αφαιρέσεις.


-Σκοτάδι στη κοιλιά της φάλαινας και εμείς αναγνωρίζουμε και ζωγραφίζουμε.



- Παίζουμε με τις συλλαβές του ονόματος του ήρωά μας. Χωρίζουμε στο πάτωμα διάφορες συλλαβές και τα παιδιά καλούνται να ανακαλύψουν τις σωστές και να γράψουν το όνομα του ήρωα.Στη συνέχεια ενώσαμε συλλαβές και φτιάξαμε καινούριες λέξεις ή ζητήσαμε από τα παιδιά να μας βρουν μία συλλαβή. Μπορεί να παιχτεί και σαν κυνήγι θησαυρού "Βρες τον ήρωα".


-Μέσα σε ένα κυνηγητό βρήκαμε το όνομα του Πινόκιο και ζωγράφισαν έναν ήρωα του παραμυθιού που τους άρεσε.


- Γίναμε για λίγο μαριονέτες και περιμέναμε να μας τραβήξουν τα σχοινιά για να κινηθούμε.


- Παίξαμε το χορό της μαριονέτας 'Έλα εδώ καλέ φίλε μας Πινόκιο, δείξε μας πώς χορεύεις πώς πηδάς!" Ο "Πινόκιο" - παιδί κινείται με τον τρόπο που θέλει και τα παιδιά μιμούνται την κίνησή του. 

- Με μουσική κινούμαστε σαν μαριονέτες.... Ζωντανεύουμε, χορεύουμε κλπ. Μόλις σταματά η μουσική κόβονται τα σκοινιά που μας κρατούν και πέφτουμε ακίνητοι μέχρι κάποιος να μας ζωντανέψει με τη μουσική και ξανασηκωνόμαστε!

- «Χτύπα Ξύλο!». Τα παιδιά κινούνται στο χώρο ελεύθερα και μόλις ακούν τη λέξη «Πινόκιο» τρέχουν να πιάσουν κάτι ξύλινο και σε παραλλαγή ένα παιδί δίνει την εντολή και κυνηγά τα παιδιά για να πιάσει όσους περισσότερους μπορεί πριν προλάβουν να «πιάσουν ξύλο».

- Το κρυφτό του Πινόκιο: Ο Πινόκιο κρυμμένος, το παιδί που ψάχνει καθοδηγείται από τα άλλα με τη λέξη αλήθεια αν πλησιάζει ή ψέματα  αν απομακρύνεται.

Ψεύτικα προτεινόμενα φύλλα εργασίας:

      


   



-Με χαρτόνι και διπλόκαρφα τον φτιάξαμε και...



- Πριν αποχαιρετήσουμε τον Πινόκιο του ζητήσαμε να πάρει μαζί του κάτι που το έχουμε κάνει  όλοι και του υποσχεθήκαμε ότι θα προσπαθήσουμε να λέμε την αλήθεια. Εκείνος δεν μας χάλασε το χατίρι.




Ο ΤΖΑΚ ΚΑΙ Η ΦΑΣΟΛΙΑ



- "Η Ανακριτική Καρέκλα": Μετά το τέλος του παραμυθιού, ένα παιδί διάλεξε έναν ήρωα , γίνεται αυτός, κάθεται σε μια καρέκλα και τα παιδιά του κάνουν ερωτήσεις που απαντά στα πλαίσια του ρόλου.


- Στο καβαλέτο, ο βλαστός μιας φασολιάς. Γίνονται ερωτήσεις από το παραμύθι και το παιδί που απαντά σωστά, κολλά ένα φύλλο στη φασολιά, μέχρι εκείνη να πρασινίσει και πάλι.


- Με τη κλεψύδρα να τρέχει, η εικόνα παρατηρήθηκε από δύο παιδιά και με το τέλος του χρόνου μας έδωσαν λεπτομέρειες της εικόνας. Κάθε λεπτομέρεια αντιστοιχούσε σε ένα φασόλι. Στο τέλος, κάθε ομάδα μέτρησε τους πόντους της. Υπήρχε νικήτρια ομάδα και γλυκό έπαθλο.


-Το παραμύθι έγινε ποίημα με τη συμμετοχή όλων των παιδιών.


- Η άρπα η μαγική, μπορεί να σου χαρίσει ότι η καρδιά σου ποθεί. Τι θα ήθελες;


-Ένας σπόρος μαγικός φυτεύτηκε, ένας ήρωας ζωγραφίστηκε, γράμματα χαμένα συμπληρώθηκαν και αριθμοί τρύπωσαν στο παραμύθι.





-Λέξεις από το παραμύθι συναρμολογήθηκαν, μετρήθηκαν οι συλλαβές τους και βάλαμε τόσα κουκιά στη καθεμία, όσες ήταν οι συλλαβές της και μετά τα παιδιά , ομάδες, ανταγωνιστικά στα τραπέζια προσπάθησαν να τις φτιάξουν ψάχνοντας στο πλήθος των συλλαβών αυτές που χρειάζονταν.

                              

                                                            

-Στην παρέα μας ήρθαν πάλι τα ρήματα και διαβάζοντας το ρήμα, τα παιδιά έβρισκαν την εικόνα και έφτιαχναν την ανάλογη πρόταση που περιείχε το ρήμα που άκουσαν.


- Ο Στέφανος έγινε ο Τζακ και τον σχεδιάσαμε πάνω σε χαρτί του μέτρου. Μετά τον στολίσαμε με επίθετα. Ποια επίθετα θα μπουν μέσα στο σώμα του; Ποια επίθετα είναι τα εξωτερικά του χαρακτηριστικά; Τα επίθετα, με τη βοήθεια των παιδιών γράφτηκαν ανάλογα.

                     

-Μετρήσαμε φασόλια μαγικά, βάλαμε μέσα στην κατσαρόλα, δώσαμε στα παιδιά των εικόνων, γνωρίσαμε τα λιγότερα, τα περισσότερα, προσθέσαμε, αφαιρέσαμε.


-Παίξαμε με την ανάπτυξη και την εξέλιξη της φασολιάς.



- Γνωρίσαμε τα τακτικά αριθμητικά επίθετα ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας τα φύλλα της φασολιάς(ανέβα στο έβδομο φύλλο ή βλέποντας τον αριθμό της καρτέλας το παιδί έλεγε το τακτικό αριθμητικό επίθετο)


-Τέσσερις εικόνες με τις αντίστοιχες λίστες. Τα παιδιά, σε ομάδες χωρισμένα, έχοντας μπροστά τους μια εικόνα θα έπρεπε να βρουν τα αντικείμενα της λίστας που ήταν κρυμμένα μέσα στην εικόνα. Κέρδισε η ομάδα που βρήκε και τα δέκα αντικείμενα και μετά το παιχνίδι συνεχίστηκε αλλάζοντας οι ομάδες τις κάρτες.

                 

- "Ο Γίγαντας κοιμάται στο ύπνο το βαρύ πάρτε ό,τι έκλεψε να μη το βρει!". Τα παιδιά κινούνται στο χώρο αθόρυβα αλλάζοντας θέσεις όσο ο γίγαντας κοιμάται και όταν ξυπνήσει καλείται να βρει τις αλλαγές.

-Φασολοπροτεινόμενα φύλλα εργασίας:








-Τζακ σε ευχαριστούμε για την περιπέτεια που μας χάρισες, αλλά εμείς, αν υπήρχε η μαγική φασολιά και σκαρφαλώναμε πάνω της, θα θέλαμε να δούμε...


- Μια ιδέα ήταν να γίνει μια παραμυθοσαλάτα, διαλέγοντας τα παιδιά τους ήρωες που θέλανε από τα παραμύθια που γνώρισαν. Μαζευτήκαμε όλοι γύρω από το στρογγυλό ξύλινο τραπέζι των αποφάσεων, ψηφίσαμε όλοι θετικά και το αποτέλεσμα της απόφασης ήταν αυτό: 



 

 

 

 





- Και φυσικά κάναμε τον πίνακα των προτιμήσεων μας από τα παραμύθια που διαβάσαμε και δώσαμε το Όσκαρ στο παραμύθι που μας άρεσε πιο πολύ... and the winner is...

-Την ώρα που είμασταν έτοιμοι να φύγουμε από το δωμάτιο των παραμυθιών και να κλείσουμε πίσω μας τη βαριά ξύλινη πόρτα, ένας φρουρός μας ειδοποίησε πως κάποιος μας περίμενε στη σάλα του χορού. Όταν πήγαμε εκεί, είδαμε τον ιππότη Κ. Ζαφειρίου. Ο ιππότης αυτός, μας έφερε παραμύθια από το δικό του κάστρο και μας τα στόλισε με την υπέροχη αφήγηση του και με τη μουσική του.



Και επειδή βρισκόμασταν μαγεμένοι στη σάλα του χορού, μάθαμε και χορέψαμε το παρακάτω τραγούδι, αλλάζοντας λίγο τα λόγια του για τους υπέροχους βοηθούς μας. Στέφθηκαν όλοι και κάθισαν στο θρόνο των αναμνήσεων  μας για τη μοναδική εμπειρία που μας χάρισαν


                                           

Υπάρχει τίποτα αληθινότερο από την αλήθεια;
Ναι, το παραμύθι! Αυτό δίνει νόημα αθάνατο στην εφήμερη αλήθεια (Ν. Καζαντζάκης)




ΠΑΡΑΜΥΘΙ!
...γιατί πάντα υπάρχει στη ζωή.
Όταν τα μάτια γλάρωναν, σαν ήσουνα παιδί
μα και τώρα, που κάποιο παραμύθι είναι κρυμμένο βαθιά μες στη ψυχή.


























































  




                                          

                                                      



































































5 σχόλια: