Κυριακή, 31 Ιανουαρίου 2016

ΣΧΗΜΑΤΑ


Με Σημεία και Γραμμές φτιάχνω Σχήματα όσα θες!


Κλασική ερώτηση στο νηπιαγωγείο: "Κυρία πως θα φτιάξω ένα...ανθρωπάκι, σπιτάκι και...και...και... καθώς η φαντασία των παιδιών δεν έχει όρια. Και η απάντηση κλασική πια και αυτή: "Με ευθείες και καμπύλες γραμμές ζωγραφίζεις ό,τι θες!". Και η απόδειξη μέσα από το κλασικό ποιηματάκι των παιδικών μας χρόνων για να τους αποδείξεις πόσο εύκολη μπορεί να γίνει η ζωγραφική: "Δύο τελίτσες, παύλα, γραμμή έτσι σχηματίζεται μια κεφαλή!
                                      λαιμός κοντός, κοιλιά στρογγυλή έτσι σχηματίζεται ένα παιδί!
                                      Καπέλο φοράει, ομπρέλα κρατεί έτοιμος ο δρόμος περίπατο να βγει!

                                                                                                                
                  

Και κάπως έτσι γίνεται η αρχή για να ασχοληθούμε με τα σχήματα. Τη μια ταξιδεύουμε στη περίεργη χώρα των γραμμών και των σχημάτων, την άλλη καλούμε την κυρά Γεωμετρία στην τάξη που είναι εξειδικευμένη στο θέμα και άλλες πάλι φορές έτσι από ένα παιχνίδι, μια απορία ή μια απλή επισήμανση των παιδιών τύπου "Ο ήλιος είναι κύκλος...γιατί έτσι!" Πάντα υπάρχει μια αφορμή για να ασχοληθούμε με γραμμές και σχήματα από την αρχή ακόμη της χρονιάς όχι γιατί επιδιώκουμε να μάθουμε στα παιδιά τις ιδιότητές τους όσο για να συζητήσουμε τη χρήση τους σε ότι δημιουργικό κι αν  κάνουμε στο Νηπιαγωγείο!

Σημεία-Γραμμές-Γωνίες

Και με αυτά και με κείνα να σου μια μέρα ο κύριος χάρακας στην τάξη μας: "Με έστειλε η κυρά μου η κυρά- Γεωμετρία να σας μάθω τι είναι ευθεία γιατί νομίζω είχατε αυτήν την απορία!" .Έτσι είπε και μας κοίταξε αυστηρά. Μπορούσαμε να κάνουμε κι αλλιώς; Καθήσαμε ήσυχα ήσυχα και αφού μας συστήθηκε άρχισε να τραβά γραμμές...Στο χαρτί, στο πάτωμα, στον πίνακα. κι εμείς αναρωτιόμασταν που το πάει! "Συγγνώμη κύριε Χάρακα τι ακριβώς θέλετε να μας δείξετε;" Τα παιδιά το διασκέδασαν. "Το να σχεδιάσεις μια γραμμή θέλει κάποια τεχνική! Η δουλειά μου είναι αυτή! Να σας μάθω την ευθεία να σας φύγει η απορία!" Και χάρη στον κύριο Χάρακα μάθαμε πολλά.
- Φτιάξαμε ευθείες με χάρακα και με το χέρι στο χαρτί, στον πίνακα!
- Φτιάξαμε ευθείες με το σώμα μας! Γίναμε ολόκληροι μια ευθεία, βρήκαμε στο σώμα μας μέλη που μοιάζουν με ευθεία. Τεντώσαμε δάχτυλα, πόδια, χέρια,κοκ.
- Φτιάξαμε ευθείες με πλαστελίνη, με νήμα, με κορδόνια, με σκοινιά ενώνοντας μαρκαδόρους, ξυλάκια, ξυλομπογιές,κλπ.
- Ανακαλύψαμε την ευθεία στην τάξη: στους αρμούς από τα πλακάκια, στα τραπέζια και τα άλλα έπιπλα, στα παράθυρα. στους πίνακες, στην πόρτα, στα βιβλία όπου ήταν δυνατό. Ο κύριος Χάρακας ήταν πολύ ικανοποιημένος...
- Μαντέψαμε που κρύβονται οι ευθείες στο δρόμο, στη γειτονιά, στην αυλή του σχολείου, και γενικότερα στο γύρω περιβάλλον μας.
- Συζητήσαμε για τη σχέση του σημείου και της γραμμής και ανακαλύψαμε τα σημεία από όπου ξεκινούν οι ευθείες της τάξης μας. 
- Μάθαμε να χρησιμοποιούμε τον όρο "ευθεία" και όχι "ίσια" γραμμή και προσπαθήσαμε να ξεχωρίσουμε το ευθύγραμμο τμήμα από την ευθεία των μαθηματικών. Με άλλα λόγια η ευθεία που εμείς σχεδιάζουμε είναι στην πραγματικότητα ένα ευθύγραμμο τμήμα με αρχή και τέλος. Εδώ παίζουν ρόλο και τα σημεία.
Κι όταν γίναμε εξπέρ στην αναγνώριση της ευθείας, μάθαμε τι γίνεται όταν μια ευθεία συναντήσει μια άλλη! Σχηματίζουν "γωνία"
Γωνίες εδώ, γωνίες εκεί ας ψάξουμε πάλι από την αρχή! Μέσα στην τάξη είναι κρυμμένες μα οι μικροί μας ερευνητές θα τις ανακαλύψουν και αυτές! Έτσι λοιπόν:
- Φτιάχνουμε γωνίες με το σώμα μόνοι μας ή με παρέα.
- Τις ανακαλύπτουμε στην τάξη.
- Τις φτιάχνουμε με ό,τι υλικό πέσει στα χέρια μας.
- Με γωνίες και γραμμές κάνουμε κατασκευές.
- Διαχωρίζουμε τις κορυφές από τις γωνίες με παιχνίδι.(περπατώ προς την γωνία και με τσιμπάει η κορυφή) 

                       


Τελικά η ευθεία δεν μας παίδεψε πολύ...αντίθετα το διασκεδάσαμε αφάνταστα. Όμως μας έμεινε ακόμη μια απορία...Μόνο με την ευθεία δεν μπορούσαμε να φτιάξουμε τις ζωγραφιές μας όπως θέλαμε. Έτσι λοιπόν ο κύριος Χάρακας μας ενημέρωσε πως η ευθεία δεν είναι η μοναδική γραμμή στον κόσμο. Έχει και συγγενείς. Όμως ο ίδιος δυσκολευόταν να μας μιλήσει γι' αυτό το θέμα γιατί δεν ήταν αρμόδιος και όπως μας αποκάλυψε το μόνο συγγενή που θα μπορούσε να μας συστήσει ήταν η "τεθλασμένη" γραμμή που σχηματίζεται αν ενώσουμε ευθείες μεταξύ τους!.Παίξαμε και με αυτές και μάθαμε πολλά. Όμως πάλι δεν μπορούσαμε να ολοκληρώσουμε τις ζωγραφιές μας γιατί μας έλειπε ο πιο πολύτιμος σύντροφος της η "Καμπύλη". Έτσι λοιπόν μας επισκέφτηκαν και οι άλλοι βοηθοί της κυρά Γεωμετρίας ο κύριος Διαβήτης και ο κύριος Μοιρογνωμόνιος . Αυτοί γνώριζαν καλύτερα τις καμπύλες γραμμές! Και τι δεν κάναμε με αυτές!
- Πρώτα πρώτα με σκοινιά και κορδόνια μετατρέψαμε όλες τις ευθείες πολύ εύκολα σε καμπύλες. Φτιάξαμε και με πλαστελίνη καμπύλες πολλές μεγάλες και μικρές.
- Και με το σώμα μόνοι μας ή με παρέα. Αλλά και όλοι μαζί γίναμε μια καμπύλη γραμμή και όρθιοι και ξαπλωτοί. Ποιες καμπύλες υπάρχουν στο σώμα μας;
- Ζωγραφίσαμε καμπύλες με τρόπους πολλούς. 
- Τις ανακαλύψαμε όπως και πριν μέσα στην τάξη και στο γύρω περιβάλλον.
- Μαντέψαμε τι μπορούμε να ζωγραφίσουμε με καμπύλες (ήλιο, φεγγάρι, αρκούδα, φίδια, πεταλούδες, πουλιά, καραμέλες, σγουρά μαλλιά, κλπ.). Με καμπύλες και ευθείες; (ανθρωπάκια, δέντρα, αερόστατα, αεροπλάνα, διαστημόπλοια, αυτοκίνητα, ζώα,κλπ).
- Συγκρίνουμε τις ευθείες και τις καμπύλες.
- Πειραματιστήκαμε με τις γωνίες. Μπορούμε να βρούμε γωνίες στις καμπύλες; Γιατί όχι; 
- Ενώσαμε πολλές καμπύλες μαζί και φτιάξαμε μια κυματοειδή γραμμή.
- Φτιάξαμε διαδρομές με χαρτοταινία αλλά και με σκοινιά και περπατήσαμε πάνω σε αυτές και ανάμεσα από αυτές σε ευθεία και καμπύλη, αλλά και σε ζιγκ ζαγκ (τεθλασμένη) και σε κυματοειδή διαδρομή.
- Γίναμε φίδια που έρπονται τεντωμένα και σιγά σιγά κουλουριάζονται μετατρέποντας το σώμα από ευθεία σε καμπύλη.
- Κινηθήκαμε με μουσική και στην εντολή "Ευθεία" ή "Καμπύλη" φτιάχνουμε με το σώμα μας ότι μας ζητά η εντολή.
- Παίξαμε με το κύριο Χάρακα και τον κύριο Διαβήτη. Όταν εμφανιζόταν ο κύριος Χάρακας γινόμαστε ευθείες, όταν εμφανίζεται ο κύριος Διαβήτης γινόμαστε καμπύλες με όποιο τρόπο φανταζόμαστε. Μπορεί να γίνεται το σώμα καμπύλη ή ευθεία, ή κάνουμε τα χέρια καμπύλη, τα δάχτυλα, ή πιανόμαστε δυο και τρεις μαζί σε καμπύλη, ευθεία, κοκ.
- Τα παιδιά φτιάχνουν ψηφιδωτά ή μωσαϊκά πατώματα ενώνοντας μόνο ευθείες, μόνο καμπύλες, ή ευθείες και καμπύλες μαζί. Τα παροτρύνουμε να φτιάξουν το πάτωμα ενός δωματίου ή σπιτιού. Το κάλυμμα με κεραμίδια μιας σκεπής. Το λιθόστρωτο μιας πλατείας. Σκακιέρες με γραμμές κάθετες ή λοξές. 
- Φτιάχνουμε λαβύρινθους με ευθείες ή με καμπύλες. Ποιος είναι ο πιο δύσκολος; Μπορούμε να τους φτιάξουμε και στην τάξη και να τους διασχίσουμε;
- Παρατηρούμε στην αυλή τις σκιές των αντικειμένων και ανακαλύπτουμε εκεί τις ευθείες ή τις καμπύλες, τις γωνίες, κλπ.
- τους δείχνουμε διάφορες εικόνες-σκίτσα  και ανακαλύπτουν τις γραμμές σε αυτά. Πχ. έλατο, καρδιά, κιμωλία, πολυκατοικία, μπισκότο, κλπ.
- Πειραματίζονται με τη ζωγραφική. Επιλέγουν σε ομάδες το υλικό που θα χρησιμοποιήσουν και ζωγραφίζουν με τέμπερα, ξυλομπογιά, κηρομπογιά, μαρκαδόρο πίνακες μόνο με γραμμές.  Ή φτιάχνουν πίνακες με σχήματα ανοιχτά και πολύχρωμα καμπυλωτά και  όχι. Τύφλα να έχει ο Μιρό και ο Καντίνσκυ!
- Παίζουμε το παιχνίδι "Ιστός" . Φτιάχνουμε έναν ιστό με νήμα που το από άκρη σε άκρη της τάξης με μπερδεμένες ευθείες. Τα παιδιά καλούνται να περάσουν πάνω ή κάτω από αυτές και να φτάσουν από την μια άκρη της τάξης στην άλλη χωρίς να ακουμπήσουν τις γραμμές.
- Παραμορφώσεις: Καταφέρνουμε να μετατρέψουμε ευθείες σε καμπύλες με τρόπο μαγικό! Γι' αυτή τη δραστηριότητα χρειάζονται μπαλόνια όσα και τα παιδιά. Πάνω σε αυτά σχεδιάζουν περίγραμμα ενός αντικειμένου με ευθεία πχ. σπίτι, καραβάκι, αστέρι κοκ). Προτού τα φουσκώσουμε κάνουμε ερωτήσεις και τα παιδιά υποθέτουν. "Πώς θα γίνει το σπίτι΄" "Η πόρτα;" κλπ. Οι προβλέψεις τους είναι ενδιαφέρουσες "Το σπίτι θα φουσκώσει, θα γίνει χοντρό, στραβό, πιο μεγάλο, κοκ". Τα φουσκώνουμε και βλέπουμε τα αποτελέσματα και συζητάμε τις αλλαγές που παρατηρούν και αν μαντέψανε σωστά.
- Από τις γραμμές στα γράμματα και τους αριθμούς. Ανακαλύπτουμε πως με ευθείες και καμπύλες μπορούμε να γράψουμε και γράμματα και αριθμούς.
Στις καλλιτεχνικές μας δραστηριότητες μας βοήθησε πολύ το παρακάτω βιντεάκι από συναδέλφους Νηπιαγωγούς


Διαβάσαμε το ποίημα "Η ευθεία και η καμπύλη", που εδώ θα το δείτε ως φύλλο εργασίας αλλά έγινε  ομαδική εργασία.



Ευθυγραμμισμένα φύλλα εργασίας και όχι μόνο:



Ευθύγραμμα τμήματα και αφαιρετική.

Ζωγραφίζω καμπύλες και σχεδιάζω με τη βοήθεια του χάρακα


Δυο χέρια κομμένα με ευθείες και καμπύλες


Η χελώνα στολίζεται ελεύθερα με ευθύγραμμα τμήματα και καμπύλες.(Ατομική)


Η φίλη μας η Ολυμπία


Πίσω από τα φτερά ενός πουλιού


Σχήματα

"Αμπαραμπά και τσι κοκό θα σου πω το μυστικό!
Με καμπύλες και ευθείες γραμμές κάνω σχήματα όσα θες!"
Συζητήσαμε αρχικά με τα παιδιά πως κάθε αντικείμενο έχει ένα σχήμα. Έτσι φτιάξαμε το σχήμα της παλάμης μας, σχήματα από κομμάτια παζλ, το σχήμα ενός ξύλινου τούβλου, το σχήμα ενός ελάτου, κλπ. και ό,τι σκέφτηκαν τα παιδιά με τη βοήθεια αντικειμένων της τάξης. Σε αυτή τη δραστηριότητα βοηθούν πολύ και οι σκιές.
Σε πρώτη φάση ακούσαμε τι έχουν να μας πουν για τα σχήματα που γνωρίζουν...Και ποιος δε γνώριζε τον Κύκλο, το Τετράγωνο, το Τρίγωνο ακόμη και το Παραλληλόγραμμο και το Ρόμβο. Έτσι αποφασίσαμε να εισβάλουμε στη ζωή τους και να μιλήσουμε για το καθένα χωριστά. Όλα τα παιδιά δέχονται με μεγάλο ενδιαφέρον την πρόταση.
Αντιλαμβανόμαστε καλύτερα τα σχήματα με το να τα βιώσουμε με το σώμα μας. Έτσι:
- Γινόμαστε κύκλοι, τρίγωνα, τετράγωνα όρθιοι ή ξαπλωτοί. Πόσα παιδιά χρειάζονται για να σχηματιστεί ένα Τρίγωνο; Τετράγωνο; Παραλληλόγραμμο; 
- Όλοι μαζί! Ένας Κύκλος χέρι χέρι. Ένα τετράγωνο. Ένα τρίγωνο. Ποιο μπορούμε πιο εύκολα να σχηματίσουμε;
- Τα ψάχνουμε και τα βρίσκουμε στην τάξη. Πού κρύβονται κύκλοι; Τετράγωνα; Τρίγωνα; Παραλληλόγραμμα; Ρόμβοι; Τα ταξινομούμε. Ποια είναι περισσότερα; Λιγότερα;
- Κινούμαστε ΠΑΝΩ ΜΕΣΑ ή ΕΞΩ από γεωμετρικά σχήματα στο πάτωμα φτιαγμένα με χαρτοταινία, κιμωλία, ράβδους κλπ με μικρά βήματα, μεγάλα, πηδηματάκια, κουτσό, βατραχάκια, μόνοι σε ομάδες.
- Παίζουμε το παιχνίδι της "Σχηματοσαλάτας": Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες σχημάτων με το σχήμα τους κολλημένο στην μπλούζα. Κάθονται σε καρέκλες κυκλικά. Ένα παιδί όρθιο στο κέντρο. Φωνάζει μια ομάδα και τα παιδιά που ανήκουν σε αυτήν πχ. Κύκλος πρέπει να σηκωθούν και να αλλάξουν γρήγορα γρήγορα θέσεις. Αν το παιδί που ήταν όρθιο καταφέρει να καθήσει σε μια καρέκλα μένει κάποιο άλλο όρθιο και αυτό με τη σειρά του πρέπει να φωνάξει ένα σχήμα. Αν φωνάξει "Σχηματοσαλάτα" πρέπει όλα τα παιδιά να σηκωθούν και να αλλάξουν θέση. Κάποιο πάντα θα μένει όρθιο και το παιχνίδι συνεχίζεται ώσπου να βαρεθούμε!
- Κάνουμε ταξινομήσεις κατά σχήμα, μέγεθος, χρώμα ή συνδυάζουμε χρώμα και σχήμα, μέγεθος και σχήμα, κλπ. Το παίζουμε και ανταγωνιστικά σε ομάδες. Ποιος θα μαζέψει πρώτος τα σχήματα του στο καλάθι; Η ομάδα του κύκλου; του τριγώνου; κοκ.
- Μεγάλο Κυνήγι: Σκορπίζουμε χαρτονένια σχήματα στα τραπέζια ή στο πάτωμα και ξεκινάμε το παιχνίδι φωνάζοντας ένα σχήμα. Ποιος θα μαζέψει τα πιο πολλά να μας τα φέρει;
- Βρίσκουμε στο περιβάλλον αντικείμενα που έχουν σχήμα Κύκλου (ρολόι), Τετραγώνου ( δέμα), τριγώνου ( Τρίγωνάκι για κάλαντα), Ρόμβου (χαρταετός), Παραλληλόγραμμο (φάκελος). Αφήνουμε τα παιδιά να σκεφτούν και συγκεντρώνουμε τς απαντήσεις τους. Μπορούμε να το παίξουμε στην παρεούλα και με εικόνες που τις ταξινομούμε ανά σχήμα ή και με τη μορφή κρυμμένου θησαυρού κατά ομάδες.
- Ομαδοποιήσεις ίσων σχημάτων. 
- Κάνουμε κατασκευές μόνο με κύκλους; Τι θα μπορούσαμε να φτιάξουμε; Μόνο με τρίγωνα, ή μόνο με τετράγωνα, κοκ. Προσπαθήστε να φτιάξετε ένα αστέρι! Τι σχήματα θα χρειαστείτε; Βάλτε τα τρίγωνα σε κύκλο. Τι θα προκύψει; 
Φτιάχνουμε σχήματα με χαρτόνι, πλαστελίνη, κορδόνια σχοινιά...Συνδυάζουμε ότι μάθαμε για τις γραμμές.
- Τάγκραμ. Το παιχνίδι που όλους μας ξετρελαίνει. Φτιάχνουμε σχέδια σύμφωνα με εντολές ή και ανταγωνιστικά.
- Καλούμε τα παιδιά να φτιάξουν ακολουθίες σχημάτων. Πχ. δύο τετράγωνα, ένα κύκλο, 3 τρίγωνα. Ξεκινάμε με απλές ακολουθίες και όταν δούμε ότι τα καταφέρνουν το δυσκολεύουμε όπως προτείνουμε. 
- Μπορούμε να φτιάξουμε Ντόμινο σχημάτων και αυτό τους ξετρελαίνει για να παίζουν και στην ελεύθερη απασχόληση.
- Φτιάχνουμε μοτίβα. Στο χαρτί ελεύθερα, σε ένα αγγείο, σε μια κεντημένη ποδιά. Συνδυάζουμε σχήματα και γραμμές εναλλάξ σειρά προς σειρά.
- Παιχνίδι αφής: Τα παιδιά με κλειστά τα μάτια αναγνωρίζουν με την αφή σχήματα που έχουμε σε ένα σακουλάκι. Βρες μας και δείξε μας έναν Κύκλο, Τετράγωνο, κοκ.
- Κάνουμε συνθέσεις με σχήματα κατά ομάδες. Μοιράζουμε σε κάθε ομάδα διάφορα σχήματα και τα αφήνουμε να δημιουργήσουν. ¨το αποτέλεσμα θα σας εκπλήξει!
- Με υλικά της τάξης! Πώς μπορούμε να φτιάξουμε έναν κύκλο; Με ένα καπάκι μπουκαλιού; Με ένα καπάκι κατσαρόλας; Με ένα πιατάκι; Με ένα κέρμα; Με καπάκι από βάζο; Με ό,τι είναι στρόγγυλο καταλήγουμε στο συμπέρασμα. Ακόμα και με...σταγονόμετρο όπου τοποθετούμε τέμπερα υγρή και φτιάχνουμε αριστουργήματα. Η δραστηριότητα γίνεται για όλα τα σχήματα.
- Ταξινομούμε κρακεράκια και μπισκοτάκια και μετά τα ...τρώμε! Αφού διαβάσουμε το παραμύθι τους από το βιβλίο των Pam Schiller kai Pat Phipps "Δραστηριότητες για την υποστήριξη των πολλαπλών τύπων νοημοσύνης στο Νηπιαγωγείο"
Μπισκοτάκι Και Κρακεράκι
Το Μπισκοτάκι είναι ένα πολύ όμορφο στρογγυλό μπισκότο με κομμάτια σοκολάτας. Το κρακεράκι είναι ένα καταπληκτικό τετράγωνο κράκερ ολικής αλέσεως. Το Μπισκοτάκι και το Κρακεράκι είναι οι καλύτεροι φίλοι. Κάθε μέρα πηγαίνουν μαζί στο σχολείο κι έτσι μπορούν να παίζουν παρέα. Η αγαπημένη τους γωνιά είναι εκείνη του οικοδομικού υλικού. Φτιάχνουν δρόμους και λεωφόρους, αχυρώνες και αγροκτήματα, ουρανοξύστες και καλυβάκια. Το Μπισκοτάκι πάντα βρίσκει ένα τετράγωνο τουβλάκι και λέει στο Κρακεράκι γελώντας: "Κοίτα σου μοιάζει!" Και το Κρακεράκι πάντα παίρνει δυο ημικυκλικές αψίδες και τις ενώνει και φτιάχνει έναν κύκλο, οπότε λέει γελώντας στο Μπισκοτάκι: "Κι αυτό μοιάζει σε σένα!". Στους δυο φίλους αρέσουν πολύ και τα παραμύθια και η πλαστελίνη και η ζωγραφική. Τους αρέσσει να παίζουν στην αυλή. Παίζουν και με τα παιδιά και τραγουδούν όλα μαζί. Τα δυο φιλαράκια αγαπούν πολύ το σχολείο για όλα αυτά τα παιχνίδια, αλλά κυρίως γιατί έχουν την ευκαιρία να είναι μαζί. Είναι οι καλύτεροι φίλοι. Εσείς έχετε φίλους;
-Στο εμπόριο κυκλοφορούν αλμυρά κρακεράκια διαφόρων σχημάτων που αδειάζονται σε ένα δίσκο. Τα μάτια κλειστά με ένα μαντήλι και η αφή καλείται να μας βοηθήσει. Όποιο παιδί μαντεύει σωστά έχει το δικαίωμα να το φάει.
- Παίζουμε κουτσό με τετράγωνο και με τρίγωνα. Το φτιάχνουμε στο πάτωμα ή στην αυλή.
- Δίνονται στα παιδιά αντικείμενα και αυτά φτιάχνονται με σχήματα που επιλέγουν. Το περίγραμμα του αντικειμένου σχεδιάζεται, συμπληρώνεται και ζωγραφίζεται από τα ίδια, σε χαρτόνι.


-Τα παιδιά χωρισμένα σε ομάδες και την κλεψύδρα να "τρέχει" δημιουργούν την δική τους σύνθεση με τα σχήματα που έχουν μπροστά τους και μετά από ψηφοφορία, αναδεικνύεται η νικήτρια ομάδα που κερδίζει σοκολατένιους κύκλους και οι συμμετέχοντες ομάδες τετράγωνες καραμέλες (στο κόσμο των σχημάτων, κανείς δεν φεύγει με παράπονο)

Άνθρωπος στη βροχή με ομπρέλα( πρώτο βραβείο)

 

Θάλασσα το καλοκαίρι


Πολιτεία



- Μια ιδέα που μας άρεσε και την αντιγράψαμε. Είναι και μια ευκαιρία να μιλήσουμε για τους ζωγραφικούς πίνακες που περιέχουν σχήματα. Να βρούμε στο διαδίκτυο ζωγραφικούς πίνακες ή να ψάξουν στο σπίτι και να μας φέρουν τα ίδια τα παιδιά ό, τι βρουν με τη βοήθεια και τη συνεργασία των γονέων και το καθένα να παρουσιάσει στην τάξη τα ευρήματά του.


Κι άλλες ιδέες από την ομάδα υπό την επίβλεψη της σχολικής συμβούλου Νίκης Δεληκανάκη στην Κρήτη στο πλαίσιο Αξιοποίησης ΤΠΕ στην εκπαίδευση σχετικά με τα Μαθηματικά και το πως δουλεύεται στην τάξη.


Η  Ευρυδίκη, ο Νικόλας, ο Γιωργάρας και ο Περικλής στον δικό τους κόσμο:

                                    


                                           

Τα ποιήματα-σχήματα έγιναν ομαδικές εργασίες:






Τα σχήματα που είναι ζωηρά, τρύπωσαν σε φύλλα εργασίας κρυφά:












Ατομικές και ομαδικές εργασίες με σχήμα και χρώμα:

                                                 Νυχτερίδα με τρίγωνο και δύο ημικύκλια


Κολάζ και ένας γλυκός κύκλος με κορνίζα από τυπώματα φελλού


Κύκλοι- παγωτό


Μια ωραία πεταλούδα


Η μικρή αλεπού


Ελεύθερο θέμα με τετράγωνα



Ορθογώνιο και ότι μπορείς να φανταστείς





Και οι τέσσερις ατομικές που ακολουθούν είναι το σχήμα από χαρτόνι κολλημένο στο φύλλο εργασίας και το παιδί καλείται να το μεταμορφώσει. 





Κολλάζ και δημιουργία χρησιμοποιώντας ευθείες, καμπύλες, σχήματα


Χαλί με κύκλους και γλασέ χαρτί


 Η Κατίνα η σαρανταποδαρούσα


Οι κύκλοι κάπως αλλιώς


Το βασίλειο τους


Αυτοσχέδιοι κύκλοι και το δέντρο της ζωής


Αναπαράσταση ζωγραφικού πίνακα


 Ζωγραφική μεμονωμένων τριγώνων και στην ερώτηση "τι θα μπορούσαμε να τα κάνουμε;" το αποτέλεσμα ήταν αυτό.


Και ο βυθός με τριγωνοψαρούληδες

                           

Ο έναστρος ουρανός με δύο τρίγωνα να φτιάχνουν αστέρια

                       

Πολλά χρώματα και τυπώματα από καπάκι νερού

                           

Ξεκινώντας από μέσα προς τα έξω και μεγαλώνω τα τετράγωνα


Το περήφανο παγόνι ψηφιδωτό


Ένας "ζωγραφικός" πίνακας κάπως διαφορετικός, μετρώντας, ανεβαίνοντας και κατεβαίνοντας τετράγωνα


Η πολιτεία των ορθογωνίων


Η αγάπη κρυμμένη σε ορθογώνια


"Ευχαριστούμε Κυρία Γεωμετρία για όλα αυτά που μας έμαθες"


Χρησιμοποιώντας τη φαντασία και όλα τα σχήματα

Το κάστρο της Ραπουνζέλ


Ένα ταξίδι με τρένο


Το ρομπότ, βαφτισμένο από τα παιδιά


"Είναι κύκλος και κυλάει, τρίγωνο και μας τσιμπάει. Το τετράγωνο άραγε τι κοιτάει;
Το ορθογώνιο, παραθύρι στης ζωής το πανηγύρι"






6 σχόλια:

  1. ΤΗ ΛΑΤΡΕΨΑ ΚΑΙ ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΣΑΣ!!! ΤΙ ΝΑ ΠΡΩΤΟΘΑΥΜΑΣΩ ΒΡΕ ΚΟΡΙΤΣΙΑ!!!! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΛΙΓΑ ΕΙΝΑΙ! ΜΠΡΑΒΟ ΜΠΡΑΒΟ ΜΠΡΑΒΟ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευχαριστούμε πάρα πολύ! Εμείς απλά κάνουμε τη δουλειά μας και μας αρέσει! Και το να μας ενθαρρύνετε συνάδελφοι που πραγματικά παράγετε αντίστοιχο έργο μας τιμά!

      Διαγραφή
  2. SUPER ιδέες και πρωτότυπες.Μπράβο κορίτσια !!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μπράβο κορίτσια!!!Πραγματικά μου άρεσε πολύ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ωραία δουλειά ,εμπνευσμένη ,καλαίσθητη και πολύ προσεγμένη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή