Παρασκευή, 5 Μαΐου 2017

ΖΖΖ... Ή ΣΙΩΠΗΛΑ




ΖΖΖΖ... Ή ΣΙΩΠΗΛΑ
ΑΛΛΑ ΩΦΕΛΙΜΑ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΒΛΑΒΕΡΑ


-Δεν τα κατάφερα σαν τον ραφτάκο, που με μια, σκότωσε εφτά. 
Αλλά έσπασα μερικά πιάτα στη σειρά, όταν προσπάθησα να διώξω τη μύγα μακριά:
Κάρτες με μύγες και το παιδί τις πετάει. "Σκοτώνει" αυτές που θα προσγειωθούν ανάποδα. Τις μετράει και βρίσκει τον αντίστοιχο αριθμό.
Με το χρόνο μιας κλεψύδρας, δύο παιδιά με αφετηρία και τέρμα μεταφέρουν μύγες στο καλάθι-σκουπιδοτενεκέ με μία μυγοσκοτώστρα, μεταφέροντας κάθε φορά από μία. Πόσες θα μπορέσει να μεταφέρει;



-Μια η μέλισσα, μια η βροχή, βλέπω το τζάμι, να το καθαρίζω από την αρχή:
Η μέλισσα κινείται ανάλογα με την εντολή που θα ακουστεί(μακριά από το τζάμι, πάνω από το τζάμι κοκ). Μας δόθηκε η ευκαιρία να παίξουμε με τα αριθμητικά επίθετα (η μέλισσα στέκεται στο πρώτο, στο δεύτερο, στο ένατο κομμάτι του τζαμιού)

                                          

-Αυτό το ΤΖ ήταν δύσκολο πολύ και έκανε τον τζίτζικα να βουβαθεί στο κλαδί: 
Εικόνες εντόμων που ταξινομούνται σύμφωνα με το αρχικό τους γράμμα.Αναφέρεται ένα γράμμα. Ποιο έντομο περιέχει αυτό το γράμμα;
Ας θυμηθούμε και λίγο τα ρήματα.Δίνουμε ένα έντομο στα παιδιά και ζητάμε να βρουν ένα ρήμα που του ταιριάζει,αποφεύγοντας την επανάληψη των ίδιων ρημάτων (η πεταλούδα πλέκει... ο σκόρος τρώει... το κουνούπι τσιμπάει... η μέλισσα ψάχνει...)
Μπορεί να μην έχω για πυξίδα τον ποπό αλλά θα χρησιμοποιήσω τον φακό:
Πυγολαμπίδες κρύβονται μέσα στη τάξη. Το φως του φακού δείχνει κάποιο μέρος. Το παιδί κατευθύνεται εκεί και ψάχνει  να βρει τη πυγολαμπίδα.


-Στοπ! Να δω το γράμμα που κρατάς, αλλιώς πιο κάτω δεν πας:
Με τα τουβλάκια φτιάχνουμε μια μυρμηγκοφωλιά. Ο Γιάννης φρουρός, κρατώντας ένα κοντάρι ελέγχει.Τα μυρμήγκια- παιδιά κρατούν από ένα γράμμα στο χέρι τους. Ο φρουρός αφήνει να περάσουν στη φωλιά τα παιδιά που κρατούν στο χέρι τους τα γράμματα που σχηματίζουν το όνομα του.(εφτά παιδιά, Γ-Ι-Α-Ν-Ν-Η-Σ)
-Ποιο μυρμηγκάκι ζωηρό θα βρει το δρόμο το σωστό;
Τα παιδιά χωρισμένα σε δυο ομάδες και δημιουργούμε μία διαδρομή με διάφορα εμπόδια από την εκκίνηση που θα ορίσουμε μέχρι τη "μυρμηγκοφωλιά". Τα παιδιά ανά δύο κάνουν τη διαδρομή με το σύνθημά μας. Όποια ομάδα καταφέρει να τερματίσει πιο γρήγορα ανακαλύπτοντας κάθε φορά την πιο σύντομη διαδρομή κερδίζει.
 Το παιχνίδι μπορεί να λειτουργήσει και ως βιωματική δραστηριότητα για να φτιάξουν το δικό τους λαβύρινθο αλλά μπορείτε κατόπιν να δώσετε στα παιδιά έναν από τους παρακάτω λαβύρινθους:



- Ψάχνω κάτι για να βρω στο χορτάρι το πυκνό!
Η μυρμηγκοφωλιά στήνεται κυκλικά με τα τουβλάκια κάθετα ανά τακτά διαστήματα. Τα μυρμήγκια- παιδιά έξω από το κύκλο ψάχνουν. Αλλά ένας μυρμηγκοφάγος καιροφυλαχτεί. Μόλις ακούσουν το όνομα αυτού του ζώου τρέχουν να μπουν στη φωλιά. Ποιος θα μπει τελευταίος; Ποιος θα γκρεμίσει τη φωλιά;
- Η βασίλισσα κοιτά, αν έχουν μπει όλοι στη σειρά!
Τα παιδιά χωρισμένα σε δυο ομάδες, με δύο φωλιές. Η βασίλισσα και η ομάδα της, κινείται  ελεύθερα , όσο παίζει το μουσικό σύνθημα. Μόλις όμως σταματήσει, η βασίλισσα μπαίνει πρώτη και τα υπόλοιπα στη σειρά από πίσω της. Μόλις είναι έτοιμη η ομάδα τρέχει να μπει στη φωλιά που έχει μόνο μία είσοδο. Ποια ομάδα θα τα καταφέρει να μπει πρώτη, χωρίς να καταστρέψει την είσοδο;
- Δένω κλωστή χαμηλά και η αράχνη το βλέπει και γελά:
Κλωστή δένεται και φτιάχνει έναν ιστό. Θα μπορέσεις να περάσεις με διάφορους τρόπους, χωρίς να τον κουνήσεις και να βάλεις την αράχνη σε πειρασμό;


-Η Αράχνη καραδοκεί...πρόσεξε το επόμενο θύμα της μην είσαι εσύ!
Ένα σκοινί απλωμένο κατά μήκος στο πάτωμα και πάνω σε αυτό κινείται ένα παιδί-αράχνη. Τα παιδιά διασκορπισμένα στην μια πλευρά του σκοινιού, σε όλο το μήκος του. Με το σύνθημα μας τα παιδιά-έντομα πρέπει να πηδήξουν πάνω από το σκοινί χωρίς η Αράχνη να τα ακουμπήσει. Φυσικά όποιον ακουμπήσει βγαίνει από το παιχνίδι. Νικητής όποιος καταφέρει να μείνει τελευταίος και σώος!Παραλλαγή: Όταν τα παιδιά το παίξουν και το κατανοήσουν καλά μπορείτε να το δυσκολέψετε. Κάθε παιδί-έντομο που πιάνει η αράχνη γίνεται και αυτό αράχνη κι έτσι οι αράχνες πολλαπλασιάζονται στο σκοινί και τα πράγματα όλο και δυσκολεύουν για τα εντομάκια που απομένουν. Θα τα καταφέρει άραγε κάποιο να ξεφύγει από τις αχόρταγες αράχνες;

-Στης Άνοιξης τη πλεξούδα κάθισε μια πεταλούδα.
Η Άνοιξη της χάρισε ένα χαμόγελο πλατύ και εκείνη κατάλαβε το γιατί!
Ένα παιδί βλέπει το παιδί που θα παραστήσει το σώμα της πεταλούδας και βγαίνει έξω από τη τάξη. Η πεταλούδα τυλίγεται στο κουκούλι της μαζί με δύο φτερά-παιδιά. Το παιδί που θα βοηθήσει στη μεταμόρφωση πρέπει να ανακαλύψει ποια παιδιά είναι τα φτερά της πεταλούδας. Ας δούμε τη πεταλούδα που είναι έτοιμη να πετάξει!



-Ποια Μυρμηγκοφωλιά δουλεύει πιο σκληρά;
Μέσα στην τάξη κρύβουμε "φαγητά" σε διάφορα μισοεμφανή σημεία. Τα παιδιά-μυρμηγκάκια χωρισμένα σε δυο μυρμηγκοφωλιές καλούνται να ανακαλύψουν και να μεταφέρουν στη φωλιά τους όσα περισσότερα φαγητά βρουν. Ποια μυρμηγκοφωλιά θα γεμίσει την αποθήκη της με τα πιο πολλά;
-Αν...
Αν ο μύθος ότι η πεταλούδα ζει μόνο για μια μέρα ήταν αλήθεια, εσύ μικρή μου πεταλούδα τι θα έκανες;
-Θα χόρευα όλη την ημέρα.
-Θα έπαιζα με τις φίλες μου τις πεταλούδες.
-Θα έτρωγα νόστιμα φύλλα.
-Θα έβαζα με το πινέλο πιο πολλά χρώματα στα φτερά μου για να με κοιτούν τα παιδιά και να με θαυμάζουν.
-Τα μικρά παιδιά θα ήθελα να με πάρουν αγκαλιά στα χέρια τους.
-Θα ήμουν κοντά στα μωρά μου.

-Αχ κυρία Συμμετρία, αυτό το ρο σου χαλάει τη θεωρία!
Γνωρίσαμε τη κυρία που έρχεται μαζί με το μολύβι και τον χάρακα της. Μας ζήτησε να της φέρουμε αντικείμενα μέσα από τη τάξη και να της δείξουμε, πως πρέπει να βάλουμε το χάρακα για να πάρει το συγκεκριμένο αντικείμενο στο σπίτι της.


-Παίξαμε μαζί της ένα παιχνίδι:Έφερε ένα κουτί που μέσα είχε συμμετρικά αντικείμενα σε εικόνες. Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες και κάθε ομάδα έπαιζε με ένα αντικείμενο. Είναι συμμετρικό; Αν η απάντηση ήταν σωστή σημειωνόταν η νίκη της ομάδας.Ως επαλήθευση σχεδιάζαμε τον άξονα της συμμετρίας πάνω στην εικόνα και τη κόβαμε.



Παίζω με τη Συμμετρία και ψάχνω ποια γράμματα της Αλφαβήτας προτιμά:



- Αν πω "'ότι του φανεί του Λολοστεφανή, η κυρία λες να παρεξηγηθεί;
Εικόνες εντόμων και αντικειμένων. Παρατηρεί το αντικείμενο και προσπαθεί να βρει με ποιο έντομο θα το ταιριάξει, αιτιολογώντας (σκόρος-πουλόβερ,μάντης-Παναγία,σαράκι-ξύλο κοκ)

                                    

-Έντομα πετούν δεξιά και αριστερά και ξεκουράζονται σε πράσινα φύλλα
 παίρνοντας μια ανασεμιά:
Παιχνίδι αρίθμησης, που το παιδί σε κάθε φύλλο τοποθετεί τόσα έντομα, όσα του δείχνει ο αριθμός.



-Έχασα για ψύλλου πήδημα τελικά και δεν νομίζω να παίξω άλλη φορά:
Τόμπολα εντόμων


Εικόνες τόμπολας για να τις εκτυπώσετε
Δεν είναι ωραία η σκλαβιά αλλά να, θα ήθελα να σας δω από κοντά!
( με δαχτυλομπογιές και με ζωγραφική βάζουν  μέσα στο βάζο τα δικά τους έντομα)


Στο λιβάδι ένα σεργιάνι και η πασχαλίτσα κάνει χάζι.
Έχει "μεθύσει από τη μυρωδιά και θέλει όλα να τα γνωρίσει από κοντά
(τα παιδιά στολίζουν το δικό τους λιβάδι με λουλούδια)


Λιβελούλα εδώ, λιβελούλα εκεί, φτερουγίζει σαν τρελή.
Νούφαρο τη χαιρετά κι εκείνη κάθεται και το συζητά.
(το νούφαρο χαρτοκοπτική, τα φτερά της λιβελούλας διαφανή κομμάτι
 βαμμένο με μαρκαδόρουςκαι το σώμα της με κουτάλι πλαστικό)


Με τη συμμετρία και την υπομονή πεταλούδα πλουμιστή!
(χαρτοκοπτική με γκοφρέ και χαρτοπετσέτα)


(ζωγραφική και βαμμένα μακαρόνια)

 

(βαμμένη με τέμπερες και πολλή υπομονή)

 

Η δουλειά δεν είναι ποτέ αρκετή αν θες να προκόψεις στη ζωή!
(το φόντο με νερομπογιές, τα μυρμήγκια με κόκκους καφέ 
και ζωγραφική στη πλάτη κάθε μυρμηγκιού από κάτι που κουβαλάει)


Δε μ' αφήσανε μισό, προσπάθησαν, δεν μπορώ να πω!
(μισός ζωγραφικός πίνακας και το υπόλοιπο προσπάθεια των παιδιών)


Δεν κουβαλάω κανέναν καρπό αλλά πηγαίνω στης Αλφαβήτας το χορό!


Τα ζουζούνια της τάξης αυτής ζωγράφισαν τα ζουζούνια της αυλής.



Επειδή βγάλαμε από τη μύγα ξύγκι
ας πούμε γεια χαρά και στο μυρμήγκι!
Η ακρίδα σίγουρα θα παρεξηγηθεί,
 μα θα της δώσω κάτι να "γλυκαθεί"



3 σχόλια:

  1. ΤΙ ΕΞΟΧΗ ΔΟΥΛΕΙΑ!!!! ΞΕΤΡΕΛΛΑΘΗΚΑ! ΠΑΝΤΑ ΣΑΣ ΧΑΙΡΟΜΑΙ ΚΟΡΙΤΣΙΑ! ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστούμε...Τι να πούμε κι εμείς για τη δουλειά σου Μαρία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή